HARMINC KÖR

Időigény 3 perc játékidő, 5 perc lezárás.

Tér- és eszközigény Szükségünk lesz papírra és rajzeszközre. Segít, ha mindenkinek adunk egy előre nyomtatott vagy fénymásolt A4 lapot, amin 30 db üres körvonal van.

Fejleszthető képességek Divergens gondolkodás, vizuális gondolkodás.

A játék menete

A játék egyéni munkában zajlik. Minden résztvevő kap egy A4-es lapot, amelyen 30 darab ugyanolyan méretű kör szerepel. A feladat, hogy a rendelkezésre álló idő alatt a lehető legtöbb kört egészítsék ki úgy, hogy egy új ábra jöjjön létre.

Kérdés esetén mondhatjuk, hogy szabad több kört is egy ábrába foglalni, de előre ne adjuk meg ezt az opciót. Érdekes információ lesz később, hogy volt-e olyan diák, akinek ez a megoldás típus magától is eszébe jutott.

Az idő lejártával megkérjük a résztvevőket, hogy számolják meg a rajzaikat, s erről visszajelzést is kérünk. (Ki az, akinek 0-5, 5-10, 10-nél több, 20-nál több rajza született?)

Fontos visszajelzés lehet a résztvevők számára, hogy a kreativitást nem csupán a mennyiség jelzi, sok más formában mutathatja meg magát. Lesz olyan, aki kevesebbet rajzolt, mint a többiek, de megoldásai elütnek az átlagostól. Lesz olyan, aki több kört is összekötött, ezzel kreatívan újraértelmezte az eredeti szabályt. És lesz, akinél pedig az ötletei sokfélesége lesz különleges.

Megjegyzés

A játék megismételhető bármilyen más egyszerű alakzattal is (például négyzettel, rombusszal, téglalappal, hatszöggel, háromszöggel). A második körben már ügyesebbek lesznek, ahogy ráéreznek a gondolkodásmódra. De a körökkel nem érdemes ismételni, mert ott már másolni fogják a korábban felmerült megoldásokat.

Scroll to top