KISZÁMOLÓ

Időigény 3 perc.

Tér- és eszközigény Körben állásra alkalmas tér.

A játék menete

A gyerekek körbeállnak, a tanár pedig egy-egy számot (vagy színt vagy egyéb fogalmat) mond minden diáknak, s kéri, hogy jegyezzék meg, amit hallottak. Ahány csapatra van szükség, annyi számot osztunk ki: például 1, 2, 3, 4, 5 – ez esetben öt csapatunk lesz. Ha mindenki kapott egy számot, „megnyitjuk a zsibvásárt”, és megkérjük tanulókat, hogy minél gyorsabban találják meg az azonos számmal rendelkező társaikat. A számokat színekre, formákra, stílusokra, történelmi korszakokra is cserélhetjük.

Megjegyzés

Azokban az esetekben különösen ajánlott a játék, ha azt szeretnénk, hogy ne a megszokott, szimpátia szerinti csapatok alakuljanak. Előnye, hogy igen gyorsan lezajlik. Motiválhatjuk a tanulókat, hogy gyorsan megtalálják egymást, és könnyen elfogadják a kialakult csapatokat, ha valamilyen jutalmat helyezünk kilátásba: mondjuk a csapatok felállásának sorrendjében választhatnak helyet, ahol dolgozni fognak.

Scroll to top